Bezoek Zweeds creationistisch museum + verslag

Doelbedrag990,00
Giften tot nu toe0,00
Nog nodig990,00
Voortgang
Deadline22 september 2019
The campaign ended 49 years, 8 months, 21 days, 21 hours, 46 minutes, 57 seconds ago

Categorie:

Beschrijving

Veel sceptici van het klassieke scheppingsgeloof menen dat creationisten moderne christenen zijn met een moderne manier van Bijbellezen. In het verleden zouden gelovigen Genesis totaal anders hebben gelezen. Daarnaast menen zij dat het creationistische wereldbeeld uit Amerika is komen overwaaien. Het huidige ‘creationisme’ zou totaal Amerikaans zijn. Wanneer we om ons heen kijken in Europa is dat onterechte stelling. In elk Europees land bestaan wel een of meerdere creationistische groepen. Daarnaast zijn er in elk land behoudende gelovigen die een klassiek scheppingsgeloof voorstaan. Dit was ook in het verleden zo.

Zo ook in Zweden. Een geoloog, Mats Molen, heeft daar gebouwd aan een eigen museum. Onze medewerker, Jan van Meerten, wil daar medio april 2020 langs gaan. Het doel en de uitkomst van het bezoek is drieledig: (1) Contacten leggen met de creationistische groep in Umea om te kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen, (2) Een bezoek brengen aan het museum en kijken hoe het scheppingsparadigma op een eenvoudige manier gebracht wordt. Op deze manier kunnen we leren van onze medecreationisten en hoeven we het wiel niet opnieuw uit te vinden, en (3) Een bezoekersverslag op de website en een toevoeging aan de te bezoeken creationistische musea in Europa. We hopen dat dit verslag leidt tot een bezoek van Nederlandse vakantiegangers in Zweden aan het museum.

Voor dit bezoek is een klein bedrag van 990 euro. Dit bedrag wordt uitsluitend besteed aan de vliegticket, hotelkosten, literatuur en tickets voor Openbaar Vervoer en museumentree. Een begroting kan opgevraagd worden via [email protected]

[wcsp_cross_sell product_num=”12″ display_columns=”4″ title=”Koop ook:”]

Ondersteuners0
Totaal bedrag0,00
Doel990,00
Nog nodig990,00
Startdatum22 september 2019
Eind Datum22 september 2019
Tijd overThe campaign ended 49 years, 8 months, 21 days, 21 hours, 46 minutes, 57 seconds ago


Aanbiedingen

Deze boeken en DVD's zijn in de uitverkoop